5 koraka do HYGGE rituala: kako nas je 2020. naučila što je hygge

Svi težimo prema danskom stilu življenja – pitanje je kako ga ostvariti?

Ako ste pročitali post koji govori o tome Što je HYGGE ili 10 prijedloga kako stvoriti hygge atmosferu u svom domu, onda znate da je HYGGE danska umjetnost življenja koja nas uči kako uživati u malim ritualima.

Užurbanost kao stil života

Hygge u interijeru

Današnji tempo rijetko nam dopušta da stanemo, duboko udahnemo i budemo sretni što smo tu gdje jesmo.

Užurbanost je postala stil života zbog kojeg su gušti rezervirani za vikende i slobodne dane. Kada dođu ti dani, pojave se kućanski poslovi koje nam se u tom trenutku baš i ne da raditi ili pak davno obećane kave na koje nam se u tom trenutku baš i ne ide.

Izbjegavanje hygge-a je kao kad nam je prohladno za stopala ali iz nekog nepoznatog razloga ne obuvamo čarape. Znamo da će nam s čarapama biti ugodnije, ali nam još uvijek nije dovoljno hladno da bi to napravili.

Zbog te užurbanosti, često izbjegavamo baš te male, jednostavne stvari koje nam svaki put iznova “napune baterije”.

Ipak, situacija posljednjih nekoliko mjeseci stavila je naše poimanje važnog i nevažnog pod jedan veliki upitnik. Upravo smo imali priliku shvatiti zašto je toplina naših domova toliko važna i, ako ste iz Zagreba, što znači strah da ste bez te topline ostali kad vam je najpotrebnija. Ovih mjeseci nismo trebali priče o Dancima i njihovom receptu za sreću da bismo naučili cijeniti ono što imamo.

Samoizolacija: kako smo naučili što je hygge

Hygge

Preko noći, svi smo postali kuhari i slastičari, isprobavali smo nove recepte, pogledali filmove koje smo dugo planirali i pročitali knjige koje su nas mjesecima čekale. Neki su pospremali i bacali sve što im ne treba, neki su preuređivali, a neki su se samo jako dobro naspavali. Neki su zavoljeli biti sami, a neki su naučili provoditi vrijeme sa svojim ukućanima 0-24. Neki su pak naučili da više ne žele biti sami ili s ukućanima. I to je ok.

Ono najbitnije je da smo svi saznali nešto više o sebi, svojim potrebama i željama.

Znamo da nisu svi imali mogućnost ostati kod kuće, a isto su tako mnoge od nas dočekala egzistencijalna pitanja zbog kojih se svatko na svoj način nosio s nemirom i anksioznosti. Svo to vrijeme, znali smo da je upravo uživanje u malim sitnicama i stvaranje naših svakodnevnih rituala jedini način da ostanemo dobro.

Konačno, kad se sve zbroji i oduzme, mnogo njih je reklo da su ipak zahvalni na ovom periodu. Našli su vremena okrenuti se sebi i pronaći novu perspektivu, što je jedna od najvažnijih odrednica sreće.

Upravo to je hygge i vjerujem da smo svi našli svoje hygge trenutke, samo ih možda nismo dovoljno osvijestili da bi ih održali.

Zato, probajte se osvrnuti na period iza nas i pročitajte korake kako kreirati svoje hygge rituale koji će opstati i kada se baš sve vrati na svoje.

Mali vodič hygge rituala

1. Osluškujte sami sebe

Isključite TV i maknite mobitel što dalje od sebe. Vjerojatno ste već shvatili da hygge nije najveći fan ekrana. Uzmite šalicu kave ili čaja i opustite se u tišini. Prisjetite se svojih mini trenutaka sreće kad ste sami sebi rekli „ovo je toliko lijepo, zašto to ne radim češće?“

Ako tko zna što je za vas hygge, to ste onda vi.


2. Stavite na papir situacije koje vas ispunjavaju

Ako ste kao ja pa se često ne sjetite uživati, zapišite svaki svoj gušt. Ne moraju to biti rečenice, ali neka vam služe kao podsjetnik koliko je jednostavno neki svakodnevni trenutak pretvoriti u hygge. Primjerice, mene veseli onaj osjećaj kada večer usred tjedna provedem uz neki film, lampice i nešto toplo i slatko, umotana u dekicu i mirišljava nakon tuša.

Kad se ulovim kako sjedim za kuhinjskim stolom i besciljno skrolam po društvenim mrežama, taj gušt mi služi kao podsjetnik kako bolje iskoristiti vrijeme.


3. Učinite svoju hygge atmosferu dostupnom

Osjećaju hygge-a puno manje doprinosi stil interijera, a više sama dostupnost užitka. Drugim riječima, neka ono što za vas predstavlja hygge ne zahtijeva puno truda u samoj pripremi. Ako najviše volite kupku s prigušenim svijetlom svijeća i ambijentalnom glazbom, neka rubovi vaše kade ne budu nakrcani šamponima, a svjećice neka su uvijek na brzom biranju. Kreirajte popis filmova i serija koje želite pogledati, listu knjiga koje želite pročitati i različite playliste za glazbu ovisno o raspoloženju.

Ako vam dom ne omogućava brzopotezno uživanje, veća je vjerojatnost da ćete odustati jer ćete biti preumorni za samu pripremu vaše hygge atmosfere.

4. Neka vam uživanje postane navika

Nakon što se okružite sa svojim hygge pokretačima – svijeće i lampice svugdje po stanu, najdraža šalica u pripremi, omiljena dekica na kauču, mini radio u kupaonici – počnite stvarati male rituale sreće. Nakon što ih ponovite više puta, počet ćete ih raditi automatski, postat će vam navika.

Svaku stvar koju morate raditi kad dođete kući – pospremiti, pripremiti jelo, tuširati se – napravite s guštom, na način koji vi volite!

5. Ostanite umjereni

Često nismo umjereni – ili previše uživamo pa se osjećamo loše ili premalo uživamo pa se osjećamo loše. Ako volite popiti čašu vina uz dobar film, hygge prestaje biti hygge kad popijete 7 čaša vina uz 3 filma dok vas čekaju obaveze.

Stvar je u osjećaju balansa – uživati u životu i svojim ritualima u mjeri koja ne budi grižnju savjesti.

Hygge kao interijer našeg uma

Konačno, ova filozofija življenja objašnjava nam da je važno ne shvaćati svoje slobodno vrijeme, okruženje i dom kao nešto dosadno ili isprazno od čega tražimo bijeg. Isto tako, ona ne poznaje prestiž ili uspoređivanje – nije važno je li vaš dom renoviran, jesu li zidovi u trendi boji, a stvari brendirane. Možda bi se moglo reći da je hygge više usmjeren na interijer našeg uma, zato uzmite od njega ono što vama odgovara.  

Ovo je način na koji sam ja shvatila i prihvatila hygge.
Ako ste kojim slučajem s njim već “na ti” i znate kako svakodnevno uživati u malim ritualima, samo mogu reći – svaka čast i nastavite! ♡